• Štipendijska shema

    Regijska štipendijska shema je namenjena štipendijam dijakom in študentom, ki se šolajo za poklice, po katerih povprašujejo oz. izrazijo interes delodajalci s sedežem v občinah Obalno Kraške regije.

  • RRP 2014-2020

    Regionalni razvojni program za Južno Primorsko regijo je bil sprejet julija 2015. V teku je priprava prvega dogovora za razvoj regije.

Projekt Terconmed - Uvodnik Julio Martínez Alarcón

Spodaj je preveden prispevek gled prevoza na kratkih razdaljah, ki ga je pripravil vodja projekta Julio Martínez Alarcón

 med

UVODNIK

Ovire v pomorskem transportu na kratke razdalje

Pomorski prevoz na kratkih razdaljah (Short Sea Shipping – SSS) je prevoz blaga in potnikov, ki je integriran v intermodalno transportno verigo, med pristanišči, ki se nahajajo v Evropi ali med pristanišči v Evropi in tistimi pristanišči v državah izven Evrope, ki imajo obalno črto ali morje, ki meji na Evropo.
Pomorski prevoz na kratkih razdaljah v Evropi temelji na komplementarnosti med pomorskimi in kopenskimi prevoznimi sredstvi, ne pa nujno v zamenjavi med njimi.

Glavne oporne točke pomorskega prevoza so naslednje:

  • Razbremenitev cest s posledičnim povečanjem učinkovitosti v pošiljkah in dinamiki trga.
  • Izboljšanje varnosti v transportu. Z večjo uporabo ladjiskega prometa se znatno zmanjšajo nesreče s smrtnim izidom na cestah.
  • Koristi kar se tiče okoljske tematike. Z večjo uporabo pomorskega prevoza na kratkih razdaljah bi se lahko zmanjšale emisije CO2.


Kljub vidni rasti SSS-ja v Španiji (kar za 54% med leti 2000-2007), igrajo tu še vedno pomembno vlogo ovire, ki preprečujejo večji razvoj transporta tega tipa. In ker z ovirami trg ne deluje, jih bo potrebno odstraniti.

Ovire SSS-ja v pristanišču
Da bi SSS med Državami članicami dobro deloval, bi bilo potrebno v pristaniščih izpolniti naslednje rekvizite:

  • Specializirane instalacije v pristaniščih
  • Fluentnost transportnega toka
  • Ne smatrati za defektno blago, ki ne prihaja iz EU
  • Obratovanje pristaniških dejavnosti 24h na dan, 7 dni v tednu in 365 dni v letu


Čeprav so bile spremembe v delovanju španskega pristaniškega sistema uvedene v zadnjih nekaj letih, se še vedno smatra, da gre tu za javni sistem poln omejitev in težak za učinkovito upravljanje. Posledice pri gospodarski konkurenčnosti so pomembne, saj se španska zunanja trgovina izvaja pretežno preko pomorske poti. Prav zato, v prid konkurenčnosti med pristanišči, bi se moralo ponovno vzpostaviti pristaniške pristojbine, stroške storitev, pogoje nudenja storitev, prost dostop do trgov v pristanišču ter transparentnost stroškov.

Prav tako so ključnega pomena večja združljivost in medpristaniška koordinacija, ki bi omogočile večjo povezanost med izvornimi pristnišči ter tistimi končnimi, hkrati pa je pomembna nepretrganost tovornega toka. Zasičenost cestnega omrežja okoli pristanišč v zahodnem Sredozemlju teži k potrebi po učinkoviti intermodalnosti, tako preko novih infrastruktur kot z izboljšavo njihovega upravljanja. Vse to z namenom zmanjšati interference med prevozom ljudi in prevozom blaga.

Julio Martínez Alarcón
Vodja enote za sodelovanje in usposabljanje FEPORTS
(Prevod RRC Koper)

Več o projektu na spletni strani:
www.terconmed.eu

terconmed   eu-esrr

AKTUALNI PROJEKTI

© 2013 Regionalni razvojni center Koper | vse pravice pridržane | izdelava: Studio Matris & kreatvd

EU e-Privacy Directive

Spletno mesto uporablja piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, in funkcionalnosti, ki jih brez piškotkov ne bi mogli nuditi. Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate s piškotki.

Več o tem.